Zoeken
  • pauleva

Klik hier voor een gratis i-Phone!

De titel hierboven is een voorbeeld van clickbait.


Vorige blog hebben we hard geprobeerd om kort en bondig te zijn, en toch was de hele blog meer dan 1100 woorden. Dus vandaag gaan we een nieuwe tactiek toepassen. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, dus de blog die nu volgt bestaat uit 10624+ woorden.


John Gray over de rol van English Language Teaching in acceptatie en inclusiviteit van LGBQT(IA)

Een presentatie die ons zeker wel even bij zal blijven. Bijna agressief in zijn overtuigingen. Stof tot nadenken. Een onderwerp dat de komende jaren mogelijk alleen maar belangrijker blijft worden.


Wat kunnen we zeggen? Na deze talk zijn we beiden gay. Eigenlijk was deze talk een vervolg op de eerste presentatie van John Gray, maar zeker niet minder boeiend.


Het gebruik van Escape Rooms in ELT


We hopen de technieken van deze presentatie ooit toe te kunnen passen in onze lessen, al zijn ze wel redelijk arbeidsintensief. Het gaf me (Paul) wel een fantastisch idee voor een geschiedenisles met escape room elementen – maar daarvoor zijn we niet hier natuurlijk! Wij hopen hier volgend jaar gebruik van te kunnen maken.


Hoe lang duurt het om Engels te leren?



Paul vond dit een boeiende presentatie! Veel interessante informatie en veel nieuwe vragen die worden opgeworpen waar hij mogelijk onderzoek naar zou willen doen. Volgens Eva: “30 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg”.


Assessing through games



Wij waren initieel heel enthousiast voor deze presentatie. Maar het probleem was dat het compleet gericht was op een ander publiek dan waar we les aan geven. Het was een stuk kinderlijker dan we zouden willen. Beter geschikt voor basis- dan mbo-scholen. Grappig om te zien dat de presentatrice bijna precies dezelfde technieken toepast als Eva en ik doen als we spellen in de les inzetten.


Docenten zelfontwikkeling



We hadden eigenlijk een andere workshop gekozen, maar die was gecanceld. Maar achteraf gezien zijn we daar blij om, want dit was een uitstekende workshop waar we veel hebben geleerd. Als ik (Paul) over een aantal jaar in Japan zit om les te geven, dan is het de schuld van deze presentatie. Eva was minder enthousiast over mijn plannen: “Ik verhuis nog liever naar Parkstad”.


Workshop over het gebruik van online werelden om taal aan te leren.



Deze workshop was bevreemdend voor mij(Paul). Het zou eigenlijk perfect voor mij geschikt moeten zijn. Het gaat over het gebruik van:

· Online werelden (check!)

· Minecraft (Diamond check!)

· Games (check)

· Taalacquisitie door te spelen (check)

Eigenlijk zou dit perfect voor mij geschikt moeten zijn. Maar het klikte toch niet. Ik heb het idee dat de mensen achter dit project nét niet genoeg spellen als Minecraft snappen. Ze zien Minecraft als een spel voor leeftijdscategorie 6 tot 10. En de hele klas A.I.145 en A.I.132 kan bevestigen dat dit niet het geval is. Eva was wel heel enthousiast: Ik heb me al een nieuw huis in Second Life gekocht” zegt ze. Deze tekst is niet verzonnen en geschreven door Paul. Dit zijn Eva’s letterlijke woorden.


Na meer dan 8 uur aan workshops vonden we het wel goed. We besloten om de dag af te sluiten met een diner in “The Cowshed”! Een restaurant dat we hadden uitgezocht op basis van de excellente reviews.


Maar die was vol.


Dus toen gingen we naar Maray, een hip – jong restaurant in de buurt. Het eten was uitstekend. Zie ook:





Op het einde waren ze vergeten een dessert te brengen. Dus die kregen we gewoon gratis. Nice! Shout-out naar Okke die ons heeft geholpen met deze geweldige Liverpool ervaring en die als beloning niet hoeft te betalen voor DIT toetje (wel voor alle andere toetjes (hoop ik (anders hebben we een probleem (kan ik mijn studieschuld verhogen om te betalen voor al de toetjes?)))).


Dat was alles voor vandaag. Bedankt voor het lezen en tot morgen!

166 keer bekeken0 reacties