Zoeken

De werkzaamheden ~ Blog 5

Op zaterdag is het altijd de drukste en meest hectische dag. In de allerdrukste weken gaat alles erin en alles eruit. Dat betekent dat er in totaal 33 appartementen ook gepoetst moeten worden in een paar uur tijd.

Als ik 's morgens aankom is de dag al in volle gang. Ik begin om 08.00 en de uitcheck begint om 06.00. Eerst moet ik aan de balie zitten en de mensen uitchecken. Rond 10.00 kan ik dan beginnen aan de mandjes. Iedereen die een appartement huurt krijgt een mandje van de verhuurder. Deze moeten worden gemaakt en in ieder appartement worden gezet. Als de eigenaar zelf komt krijgt die er geen.



Als de mandjes af zijn dan ga ik de kamers controleren of er goed gepoetst is. Als dat allemaal gebeurt is dan ga ik weer aan de balie zitten en kan de incheck beginnen. Als de mensen aankomen kan ik ze inchecken en als de kamer voor 15.00 klaar is, naar de kamer brengen. Daar vertel ik altijd iets over het appartement en leg ik dingen uit over de parkeerplaatsen en welness.

Meestal zijn de meeste rond 17.00 binnen en doen mijn collega's de laatste. Dan is voor mij de zaterdag om.

Op de zondag begin ik dan met wat administratief werk en als er nog iemand moet inchecken doe ik dat ook.

Op dinsdag en donderdag zorg ik ervoor dat alle rekeningen klaar zijn en al het werk van de uitcheck van de week ervoor af is.

Op vrijdag zit ik achter de balie voor de mensen die alvast willen uitchecken en zorg ik ervoor dat de incheck voor zaterdag zo goed mogelijk is verzorgt.

En op de zaterdag begint de week weer van voor af aan. Voor mijn lopen de weken nu van zaterdag tot zaterdag.

0 keer bekeken

© 2019  VISTA college  |  COLOFON  |  AVG

Valkenburgerweg 148  |  6419 AW Heerlen  |  The Netherlands

s.laouaji@vistacollege.nl  / v.reinders@vistacollege.nl |  +31 (0)88-001 50 00