Zoeken

De werkzaamheden

Na het inwerken en kennismaking met de gang van zaken, kon ik dan eindelijk beginnen aan het echte werk. De taalbarrière was hier en daar een probleempje. Ik wist op verschillende woorden vaak de vertaling niet, maar ik kon zowel mijn collega's als klanten goed verstaan. Als zit er soms een Duitser met een dik accent tussen, waardoor het verstaan moeilijker is.


Het klantencontact wat je hebt met dit werk is geweldig. Ik moest verschillende internetboekingen afhandelen en in het systeem zetten wanneer er niemand ingecheckt hoefde te worden. Wanneer er iemand wilde inchecken, kwam een collega naast mij staan. Er zijn natuurlijk altijd gevallen waar ik niet precies weet wat ik moet doen. Dan is het wel zo fijn dat er een collega naast mij staat om het op te lossen.


In het begin ging het allemaal een beetje stroef. Ik had mijn stappenplan hoe ik een check-in moest afhandelen, maar je moet er gewoon erg aan wennen. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijk het gaat. Ik had steeds minder de hulp van mijn collega's nodig en op het einde van de week had ik de werkzaamheden goed onder de knie.


Naast het receptiewerk, moet de kantine elke dag schoongemaakt worden. De ene dag doet de receptie het en de andere dag de housekeeping. Alles wordt onderling verdeeld.


Ook al sprak ik de taal niet uitermate goed, gingen de werkzaamheden vaak wat stroef en moest ik vaak om hulp vragen, de collega's stonden altijd voor mij klaar. Een prettig gevoel als je meteen aan de slag moet.


2 keer bekeken

© 2019  VISTA college  |  COLOFON  |  AVG

Valkenburgerweg 148  |  6419 AW Heerlen  |  The Netherlands

s.laouaji@vistacollege.nl  / v.reinders@vistacollege.nl |  +31 (0)88-001 50 00