Zoeken

De werkzaamheden

De eerste vier weken zitten er zo goed als op. We hebben deze weken al aardig meegedraaid met de dagelijkse werkzaamheden van Blue-Explorers.


In de ochtend tegen 09:00 uur komen de klanten aan. Wij geven ze registratieformulieren die zij moeten invullen voordat zij het water ingaan. Dit laten wij ze meestal invullen bij onze buurman, Beach Lounge Club, waar zij rustig kunnen genieten van een kopje koffie. Het formulier bestaat uit een voor– en achterkant. De voorkant geldt voor iedere snorkellaar en/of duiker, de achterkant is alleen voor duikers. Dit is namelijk een medisch dossier. Wanneer zij bij een van deze vragen een ‘ja’ invullen, mogen zij niet duiken.


Nadat zij de formulieren hebben ingevuld, wordt er een foto van hun gezicht gemaakt zodat wij deze kunnen invoeren voor hun certificaat. Dan komt de briefing. De briefing is een uitleg die instructeurs geven voordat zij met de snorkellaars/duikers het water in gaan. Ze leggen je uit hoe alle materialen werken en geven instructies welke signalen er worden gebruikt in het water, want ja praten gaat dan niet meer! Tijdens de briefing zorgen wij (stagiaires) voor de juiste uitrusting voor elke klant. Dan komt de beruchte Ikea zak weer aan bod met daarin het wetsuite, de vinnen, masker en snorkel. Als de briefing is afgelopen gaan zij zich omkleden voor het echte werk.


Gaan klanten in de ochtend snorkelen dan wordt dit voornamelijk door ons (stagiaires) begeleidt. Na een dik 45 minuten in het water te hebben gezeten gaan we terug naar de kust. Bij het duikcentrum krijgen zij dan de mogelijkheid een hapje te gaan eten bij een van de nabij gelegen restaurantjes. In middag is het dan tijd om ook een duik te nemen, dit wordt niet door ons gedaan, maar door een van de gecertificeerde duikleraren.


Als er nou een dag geen klanten zijn vanwege slecht weersomstandigheden, helpen wij ook mee bij de herinrichting van alle locaties (receptie, equipmentroom, omkleedruimte).

De maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag zijn de dagen waarop wij 'Welkom meetings en zwembad demonstratie' doen bij hotels in het Zuiden. Deze werkzaamheden zijn dan ook meer gericht op de stage die wij hier volgen. Tijdens een 'Welkom meeting' wordt er een korte toespraak gehouden voor gasten die pas zijn aangekomen. Deze vinden dan ook in de ochtend plaats. Gezien Blue-Explorers samenwerkt met verschillende touroperators vertellen zij ook een stukje over ons. Aan het einde van de toespraak krijgen de gasten de mogelijkheid om vragen te stellen, hierin hebben wij dan ook een groot aandeel. In de namiddag ga je weer terug naar een aantal hotels waar je in de ochtend ook bent geweest, alleen dan nu voor de zwembad demonstraties. Hierbij is het de bedoeling om interesse te wekken bij de gasten (mogelijke klanten) en de snorkel –en duiklessen te verkopen. Tevens is het belangrijk dat je altijd vriendelijk en beleefd blijft, heb je een lang gezicht.... tja dan verkoop je ook niks!


Zelf vind ik de dagen dat ik mee mag naar hotels het leukst. Het is namelijk meer mijn ding om met mensen te praten en proberen interesse te wekken zodat ze zich inschrijven voor een van onze snorkel –en duiklessen en ze uiteraard een onvergetelijk leuke dag aanbieden waarbij we al onze charmes in de strijd gooien en ook nog eens aan onze taalknobbel prikkelen. Niet alleen mijn Engels en Duits worden hierdoor beter, maar ik probeer nu ook Zweeds en Spaans op te pikken.

Leuk nieuws!

Op het moment zijn Mel en ik bezig met het behalen van ons Open Water duikbrevet. Er gaat een hele theorie cursus aan vooraf, maar deze hebben we gelukkig beide al gehaald. Nu op naar de praktijk!




24 keer bekeken

© 2019  VISTA college  |  COLOFON  |  AVG

Valkenburgerweg 148  |  6419 AW Heerlen  |  The Netherlands

s.laouaji@vistacollege.nl  / v.reinders@vistacollege.nl |  +31 (0)88-001 50 00