Zoeken

Het vertrek en de aankomst

Eindelijk is het dan zo ver.. de avond voor vertrek. Alle spullen liggen klaar en je bent van plan optijd naar bed te gaan, omdat je om 07.00 in de auto richting vliegveld moet zitten. Om 06.00 ging de wekker en het besef drong tot ons door. We gaan naar Malta! Maar wat staat ons te wachten? Bij aankomst op het vliegveld namen de zenuwen toe. Er werd nog gezellig wat gedronken met onze familie en vriendjes (echter kregen we geen hap door onze keel). Tijd om te gaan, afscheid werd genomen met de nodige knuffels en .. tranen. Koffers werden ingecheckt , en te zware kilo’s werden betaald (stonden we niet van te kijken). Hop het vliegtuig in en drie uur later waren we dan eindelijk in het prachtige Malta. We liepen de hal in en daar stond onze stagebegeleidster op ons te wachten. We maakte kennis en stapte de taxi in naar ons appartement in Bugibba. Onderweg werd gepraat over de stage en wat algemene weetjes over Malta. Eerste indruk was dus erg postief. Eenmaal bij het appartement aangekomen bleek dit niet het appartement te zijn wat afgesproken was. We wisten niet wat ons overkwam, maar dachten: het zal wel loslopen. Bij binnekomst maakte we kennis met de bewoners van het appartement , hiermee zouden we het appartement gaan delen.

Eenmaal binnen en geproken te hebben met de bewonders kregen we onze kamer te zien. Echter anders dan verwacht. We voelde ons vanaf het begin niet op ons gemak. In de dagen erna hebben we veel gepraat en nagedacht hoe nu verder te gaan. We hadden ervoor gekozen om zelf een ander appartement te regelen. Wat in dit land en in deze periode van het jaar erg lastig is. Toch waren we vastberaden: we wisten dat we daar 5 weken op onze tenen zouden lopen en ons onprettig zouden gaan voelen, tijd voor actie! Na veel zoekwerk op internet hadden we een betaalbaar appartement gevonden in het zelfde plaatsje. We zijn het appartement gaan bezichtigen (onderweg naar het appartement zijn we 2 keer verdwaald ondanks onze grote vriend google maps.. wat een drama) en diezelfde dag ingetrokken, wat zijn we blij met deze keuze! In het weekend zijn we met de bus naar onze stageplek gegaan om kennis te maken en hebben we al ontzettend genoten van het mooie strand (echter 5 keer onze teen gestoten aan de rosten van het strand), maar dat kon de pret nu niet drukken. De eerste stage dag kwam steeds dichterbij. Wat zouden we van onze stage gaan vinden? Kleding werd klaargelegd en wekker werd gezet... SPANNEND!

445 keer bekeken

Recente blogposts

Alles weergeven

De voorbereiding

In december 2019 ben ik op “sollicitatie” gesprek geweest bij Buffel Outdoor met 3 mede studenten in Oldenzaal op het hoofdkantoor. Het was een leuk gesprek met mooie instructie weekenden in Nederland