Zoeken
  • 91877

#3 Mijn ervaringen/Wat heb ik geleerd?

Wat was mijn indruk van de stage?

Mijn eerste indruk was dat ik meteen voelde dat het een klein hotel is en veel hulp krijgt van stagiares.

Het is wel fijn dat het klein is want dan voel je sneller op je gemak.

Ik was niet altijd tevreden over mijn werkzaamheden maar over het algemeen was het een leuke stage, in een leuke stad met leuke collega’s en de tijd vloog snel voorbij.

Wat heb ik geleerd?

Ik heb vooral geleerd dat ik bij mezelf de oplossing kan vinden en geen hulp hoef te vragen. Ook ben steeds meer gewend geraakt aan het begroeten van (vreemde) mensen.

Wat waren mijn goede punten?

Zelfstandigheid, snel oppikken, regels volgen, werken met collega’s

Waar had ik moeite mee?

In het begin had ik moeite met het wennen aan dat ik elke dag om moet gaan met gasten en ze begroeten en ontvangen.

Slotwoord.

Natuurlijk weet ik dat met deze opleiding juist goed moet leren omgaan met gasten/passagiers en eraan wennen, niet verlegen zijn, geen introvert zijn.

Ik heb geleerd dat ik er gewoon voor moet gaan.

Ik heb veel plezier gehad, veel gelachen met de collega’s, mezelf sociaal verbetert.


Ik heb gemerkt dat als er gasten/klanten binnenkomen ik wat minder verlegen ben en hun kan aanspreken. Ik vraag of ik ze kan helpen met iets, meestal is dit een reservatie. Ik zie meestal aan de persoon of ik weet dat gesprek soepel gaat of niet, als de gast zelf ook op een open en leuke manier een gesprek voert dan heb ik van zelf ook zin om mee te doen met het gesprek en dat maakt het dan gemakkelijker voor mij. Maar toch merk ik nog steeds dat ik wat terughoudend ben. Op probeer soms een gast te vermijden en aan me collega over te laten. Tenzij ik alleen er voor sta.

Met de telefoongesprekken gaat het ook beter, als ik achter de receptie zit en de telefoon gaat dan neem ik het op. Meestal als de persoon aan de lijn geen moeilijke vragen stelt kan ik het gesprek goed afronden. Als er wel vragen zijn die ik zelf niet kan beantwoorden dan vraag ik aan een collega die het wel weet of die het gesprek wilt overnemen, dit zeg ik dan ook tegen de persoon aan de lijn.


Telefoons opnemen is geen probleem meer. Ik neem ze nu gewoon op omdat ik weet dat ik toch geen andere oplossing is. Met lastige vragen vraag ik om hulp maar als ik het weet dan help ik diegene. Gesprekken voeren komt niet vaak voor tijdens deze stage maar toch is het altijd lastig vooral als het met een totaal vreemde is. Ik weet soms niet hoe ik me moet gedragen bij een bepaald persoon en wat ik wel allemaal mag en kan zeggen. Bij het inchecken van gasten gaat het prima, ik kan ze goed helpen en weet meestal wat ik moet doen. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad, tenzij de gast Franstalig is dan laat ik het aan iemand anders over. Toch probeer ik het soms te vermijden maar als ik alleen ervoor sta heb ik geen keus dan moet het gewoon en dan ga ik er gewoon voor.


5 keer bekeken

Recente blogposts

Alles weergeven

5# Mijn Verblijf

Mijn vervlijf op het park is heel simpel we hebben een huisje gekregen voor 8 personen. Normaal zou iedereen daar in zitten maar door corona zitten we er nu met 3 personen in alle jongens bij elkaar e

4# Mijn Werkzaamheden

Mijn werkzaamheden bij mijn stageplek waren best divers al want, we moesten al best flexibel zijn in ons werk maar, het meeste waar ik mee bezig ben is dan natuurlijk de animatie. Mijn werkzaamheden i

3# Kennismaking met Roompot

Ik hoorde als eerste van Roompot van mijn vriend Valentijn die al is eerder bij Roompot heeft stage gelopen. Dit jaar wou ik er dan ook naartoe omdat, ik ook een Leisure stage wou doen en het liefst o

© 2019  VISTA college  |  COLOFON  |  AVG

Valkenburgerweg 148  |  6419 AW Heerlen  |  The Netherlands

s.laouaji@vistacollege.nl  / v.reinders@vistacollege.nl |  +31 (0)88-001 50 00